środa, 12 lutego 2020

Menu luty


Poniedziałek

Śniadanie
Owsianka z ryżem pełnoziarnistym ugotowana na syropie z gruszek (jak robię taki syrop napisałam w poprzednim wpisie, kliknij na Menu styczeń). Całość posypałam uprażonymi orzechami ziemnymi i laskowymi

Śniadanie II
Gorąca czekolada z żurawiną (skład: kakao, masło, zurawina, cynamon, imbir) i czerstwy chleb zytnio-razowy na zakwasie (mój wypiek). Chlebek wrzuciłam sobie do mojej goracej czekolady, aby namiękł. Do tego wypiłam kubek rosołu wołowego.

Obiad
Brukselka z marchewką, plus ryż zmiksowany na rosole i kilka ziemniaczków

Podwieczorek
Gorąca czekolada zagęszczona mąką ziemniaczaną i wrzuciłam do niej odrobinę ryżu i masła. Mniam! Ryż pełnoziarnisty oczywiście. Zero miodu czy inngego słodzika. Nie ciągnie :-)

Kolacja
Gorąca czekolada

Wtorek

Śniadanie
Babeczki czekoladowe (skład: mąka kurydziana, kasztanowa, ziemniaczana, soda, jajko, miód, woda, kurkuma, cynamon, imbir, szczypta soli) do tego pitna owsianka z płatków owsianych i ryżu na wodzie. Przepis na podsatwową owsianke bez mleka znajdziesz na moim blogu https://wytrwala.blogspot.com/2014/09/hit-nr-1-owsianka-wg-5-ciu-przemian-od.html

Śniadanie II
Gorąca czekolada patzr przepis https://wytrwala.blogspot.com/2015/10/hit-nr-11-goracego-kakao-na-jesienne-i.html i owsianka 

Obiad
Ziemniaczana zupa z brukselką plus jajko i czerstwy chleb zytnio-razowy. Nie wiem czy wiesz ale brukselka posiada 8 razy więcej witaminy C niż cytryna!

Podwieczorek
Uprażone orzechy z rodzynkami i gorąca czekolada

Środa

Dzień przywitałam herbatą z rumianku, lipy, czarnego bzu

Śniadanie
Owsianka i kawa zbożowa

Śniadanie II
Owsianka i zupa z brukselki na bulionie wołowym

Obiad

Zupa z brukselki na bulionie wołowym plus chleb gryczano kaszanowy 

Podwieczorek
Gorące kakao i ciasto czekoladowe z maki kuurydzianej na miodzie

Czwartek

Dzień przywitałam herbatą z majeranku, lipy, czarnego bzu, liścia laurowego, ziela angielskiego i jałowca

Śniadanie I
Owsianka gotowana z orzechami i estragonem, skropiona cytryną, zblendowana. I wypiłam kawę zbożową z cynamonem, kardamonem, imbirem, miodem.

Śniadanie II
Bułeczki  z kaszy gryczanej i mąki kasztanowej

Obiad 15:00
Zupa cebulowa na bulionie wołowym z ryżem i grzankami z chleba żytnio-razowego 

Kolacja:
Duszna kapusta z marchewką i czosnkiem, cebulą i ogromem ziół i przypraw

Piątek

Śniadanie
- Budyń z marchewki (marchew, żółtka, miód, maka ziemniaczana, kurkuma, imbir, szczypta soli)
- Kasza kukurydziana na gęsto gotowana z cebulą i zmiksowana z surowymi żółtkami, skropiona cytryną

Śniadanie II
Kasza kukurydziana jak powyżej i kawa zbożowa

Obiad
Zupa cebulowa z  kaszą jaglaną i zielonym gorszkiem na rosloe wołowym.

Podwieczorek
Prażone orzechy ziemne, pistacje, prażyłam też siemie lniane z solą. Do tego wafle z miodem i imbirem i czesrtwy chleb żytnio-razowy


Sobota

Ale mi się chce gorzkiego. Wypiłam napar z orzecha czarnego. Gorzkie jak cholera ale dla brzucha raj.

Śniadanie
- Owsianka gotowana z migdałami i orzechami ziemnymi, mocno posoliłam i skropiłam cytryną, zblendowałam, posypałam uprazonym siemieniem lnianym
- zupa cebulowa z zielonym gorszkiem na rosole wołowym.

Śniadanie II
To samo i na sam koniec babeczka czekoaldowa z mąki kukurydzianej i kasztanowej

Obiad
Spagetti prawie warzywne. Na moją porcję poszły tylko dwie łyżeczki mięsa a reszta to marchewka, cebula, sos pomidorowy i dużo ziół i przypraw szczególnie oregano i pełnoziarnisty makaron. Wiecej sosu niz makaronu.

Podwieczorek
Owsianka z rana z migdałami i orzechami i babeczka czekoladowa

Niedziela

Dziń przywitałam odświeżającą herbatka z mieszanki:  kwiatki bzu czarnego, ziarna jałowca, daktyli, 3/4 łyżeczki lawendy, szczypta imbiru.

Śniadanie


Owsianka gotowana z migdałami i orzechami ziemnymi i zblendowana i mocno skropiona cytryną, posypana uprażonym siemieniem lnianym. Do tego podjadłam babeczke czekoladową z maki kukurydzianej i kasztanowej.

Śniadanie II
Owsianka jak wyżej i chleb gryczany z dodatkiem mąki kasztanowej 

Obiad
Dzisiaj miałam występ taneczny więc ze stresu nie jadłam nic

Kolacja
-Ciepłe kakao na wodzie, patrz przepis https://wytrwala.blogspot.com/2015/10/hit-nr-11-goracego-kakao-na-jesienne-i.html
-Gęsta zupa jarzynowa

I to koniec. Jeśli chiałbyś/chiałabyś nauczyć się mądrze gotować i wprowadzić zdrowe nawyki żywieniowe już na stałe do swojego życia-npisz do mnie. Może mogłabym Ci pomóc? Mój mail wytrwalablog@yahoo.fr

Ciao! W górę serca i do przodu!

Izabela Lisek

















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz