środa, 16 grudnia 2020

Menu grudzień

W grudniu jem więcej owsianki. Ale nie robiłam jej tylko z płatków owsianych-mieszam rózne zboża: np. ziarna żyta, kasza gryczana niepalona, kasza kukurydziana, płatki owsiane i samopsza. Wszystko gotuje ok 40 min i blenduję. Kasze i ziarna żyta sobie wcześniej przez noc namaczam-wówczas jedzenie jest lepiej strawne i łatwiej wydziela się i przyswaja białko roślinne. A to właśnie tak należy jeść, aby z produktu wyłukskać jak najwięcej essencji i substancji odżywczych. Inaczej można jeść i jeść a tak naprawdę nie odżywić porządnie organizmu. Ważna jest też przeróbka. Tak więc polecam Wam wieczorem moczyć sobie zboża, albo jak robicie np. naleśniki (oczywiście z mąki pełnoziarnistej lub na bazie kasz-można je zmielić w młynku do kawy), to niech postoją przynajmniej godzinę w misce i niech się namoczą. Ja nie stosuję mleka. Naleśniki robię po prostu z wodą.

Śniadanie
Kubek owsianki z pistacjami i kubek owsianki z rodzynkami

Śniadanie II
Suflet jajeczny i moja bułeczka cepa z mąki samopszy (skład: woda, mąka, sól)

Obiad:
Gulasz wołowy  z marchewką, cebulą i brukselką. U mnie jedzenie gulaszu wygląda tak, że mało serwuję mięsa a za to warzywa mi plywają w sosie gulaszowym


Podwieczorek
Owsianka z rodzynkami

Kolacja:
Herbata ziołowa

Wtorek
Dzisaj totalnie bez warzyw. Organizm mój ma czasami takie fazy, że mówi STOP-dzisiaj bez warzyw. Ok. To się słucham. Grunt to nie jeść cukru, tych nadmuchanych bułek, pseudochleba, sklepowych wędlin no i oczywiście cukru. Wychodzi na to, że w zasadzie niczego sklepowego ;-) Spokojnie -lata praktyki robią to, że nie stanowi to problemu.

Śniadanie:
Kilka uprażonych orzechów i owsianka z rodzynkami

Śniadanie II
Suflet jajeczny i kilka klusek śląskich

Obiad
Kluski śląskie, grzanka chleba żytnio-razowego oraz owsianka

Kolacja
Herbata ziołowa

Środa

Śniadanie:
Uprażone orzechy i owsianka z rodzynkami. Nie łączę razem i orzechów i owsianki i rodzynek- zbyt duży misz masz. Organizm mój lubi proste łączenia. Dlatego orzechy jem najpierw a potem owsiankę z rodzynkami.

Śniadanie II:
Pieczone buraki i zupa z pora i kaszy jaglanej na rosole.

Obiad:
Kluski śląskie z sosem beszamelowym orzechowym 

Podwieczorek:
Rodzynki i owsianka żbożowa

Kolacja:
Herbara ziołowa

Czwartek

Śniadanie
Filiżanka sosu z gulaszu i zupa z pora i białej rzodkwi


Śniadanie II
Owsianka z rodzynkami i powidła z czarnego bzu

Obiad:
Gulasz wołowy z marchewką i przeogromną ilością zielonej pietruszki. Nie łaczę bezpośrednio mięsa z kaszami zatem najpierw zjadłam mięso z warzywami a potem kaszę gryczaną i jaglaną.


Podwieczorek
Herbata ziołowa

Koalcja:
Herbata ziołowa. Obiad był bardzo syty więc długo mnie trzymał

Piątek

Śniadanie
Trochę sosu z gulaszu i odrobiną mięska, marchewka, buraki, wszystko posypane zielona pietruszką

Śniadanie II
Owsianka z miodem i surowym żółtkiem

Późny obiad:
Zmiksowany krupnik plus dwa jajka, plus czerstwy chleb z masłem i owsianka

Kolacja
Nic

Sobota

Śniadanie
Troszkę mięska z indyka z zupy, jajko, buraki i pieczone jabłka

Śniadanie II/obiad
Pieczony ryż z jabłkami i przyprawami korzennymi

Podwieczorek:
Moje ciasto czekoladowe z mąki kukurydzianej. Polałam je jeszcze polewą czekoladową (skład polewy: masło, ciemne kakao, miód, imbir, wrzątkek). Wszystko zjdzone na ciepło. Ciasto podgrzałam na patelni.

Kolacja:
Troszkę domowej polewy czekoladowej z rodzynkami i orzechami. Czyli zamiast sklepowej czekolady z orzechami ze sklepu, ja zjadłam domową na ciepło ;-)


Niedziela

Śniadanie:
Sałałtka jajeczna na ciepło: 3 jajka, podduszony szczypiorek wraz z dymką, kurkuma, pieprz czarny, sól, kilka kropel soku z cytryny i polane suto domowym majonezem. Ale mi się chciało mojego majonezu! Robię go w 10 min.


Wczesny obiad:
Gulasz wołowy i brokuł z marchewką

Podwieczorek
Gorąca czekolada (kakao, masło, odrobina wrzątku) z bakaliami: rodzynki i orzechy

To wszystko :-)

A teraz mam dla Ciebie NIESPODZIANKĘ nad którą pracowałam kilka lat!

Jak już zdążyłaś/zdążyłeś zobaczyć, mądre gotowanie od 2012 roku stało się moim nawykiem. Na początku była to potrzeba odzyskania zdrowia a teraz chęć jego podtrzymania, aby w pełni cieszyć się życiem i mieć bystry i niezmącony umysł (zamulony od konserwantów inaczej odbiera rzeczywostość). To bardzo istotne wyrobić sobie taką umiejętność. To naprawdę ułatwia życie. Dlatego przygotowałam dla Ciebie coś naprawdę EXTRA. 

Jeśli chcesz na stałe wprowadzić i u siebie nawyk mądrego, domowego gotowania bez chemii, konserwantów, już bez przesiadywania godzinami w  sklepie i czytania tych etykiet i zamiast tego zróbić porządne, proste jedzonko w domu, zaoszędzajac przy tym wbrew pozorom  czas, energię a zyskując zdrowie to koniecznie ZAPISZ SIĘ na mój kurs internetowy Madre gotowanie w 8 tygodni . Przez te 8 tygodni poznasz tajniki mądrej kuchni, przekażę Ci taką wiedzę i rozwiązania, których nie znajdziesz nigdzie. Poprowadzę Ciebie przez cały porces "bezboleśnie" ukazując Ci najlepsze rozwiązania strategiczne na organizację w kuchni. Ten kurs stawia na DZIAŁANIE a nie gadanie. Zobacz ile książek przezczytałaś, ile godzin spędziłaś na internecie a Ty wciąż nie wiesz jak się za to zabrać, co włożyć do garnka. Dlatego ja postanowiłam wszystko opakować w mój kurs Mądre gotowanie w 8 tygodni. Stań się Maestro swojego życia i zmień swoją kuchnię i siebie raz na zawsze! Wiele osób spróbowało i właśnie zmieniło swoje życie! 

Poznaj nowe smaki, nowe zapachy, poznaj siebie i doceń siebie. Rozocznij nową przygodę swojego życia. Niech to będzie właśnie nowa przygoda, coś nowego, co wydarza się w Twoim życiu! :-) Czemuż nowe zdobywane umięjętności nie potraktować jako zabawę? Baw się tym! Baw się wspólnie z sobą! Wszak jesteś dla siebie najlepszym kumplem, co nie?

Wejdź w rok 2021 świeżą i pewną stopą i zrób sobie prezent pod choinkę.

Ten porgram będzie Ci towarzyszył już do końca Twojego życia i tego Ci już nikt nie odbierze. To lokata długoterminowa. Dlatego niezwłocznie już TERAZ zapisz się na kurs!!! Kliknij na link i zapoznaj się z jego szczegółami👇


NIE CZEKAJ, bo nigdy się NIE DOCZEKASZ. Wiedz, że jedyną sprawczą osobą jesteś TY SAM! Bo NIKT o CIEBIE nie zadba tak, jak TY o SIEBIE SAM, a ja Ci w tym pomogę. 

Udanego dnia!


Izabela Lisek
Trenerka mądrego odżywiania
e-mail: wytrwalablog@yahoo.fr

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz