wtorek, 15 października 2019

Menu październik



A oto co ja sobie pichciłam na początku października :-)

Poniedziałek


Śniadanie
Dzień przywitałam kawą zbożową z cynamonem i imbirem


9:00 Pieczone ziemniaki, jajka sadzone (powyjadałam same żółtka) i brokuł. Takie moje dzisiejsze
śniadanie. A kto mi zabroni zjeść ziemniaka, jajko i brokuła na śniadanie? Ziemniaczki upieczone na smalcu gęsim (broń Boże na jakimś oleju z plastikowej butli. Tak w ogóle oleje nie lubią zbyt wysokich temperatur) z kurkumą, tymiankiem, kminkiem, czosnkiem, chili. Mniam. Mniam. Długo trzyma ciepło. Gdzieś między nimi pałętają się jajka a raczej żółtka a brokuł polałam odrobiną własnego przecieru pomidorowego-dla zrównoważenia smaku. Wypiłam też herbatę z tymianku, lukrecji i imbiru. To skarbnica siły, energii, witamin i mnóstwa właściwości prozdrowotnych: antygrzybicznych, antypasożytniczych, przeciwwirusowych, cudownie łagodzących ból stawów i mięśni, antyseptycznych, przeciwzapalnych....i można wymieniać i wymieniać. Nie ma co gadać. Trzeba zrobić! Od samego gadania nic nie wskóramy i nie poprawimy swojego zdrowia. Wstań! Otrzep się, włosy zarzuć do tyłu i ZRÓB. A poczujesz MOC! 😊
Jogurt zimny z surowymi płatkami o tej porze roku? Nie. Dziękuję bardzo 😊 Brr....

Śniadanie II
Gorąca czekolada z bloga plus ciacho owsiano-kukurydziane.

Obiad
Marchewka z groszkiem i brokuł plus ziemniaki i ziarna żyta

Kolacja
Nic, bo obiad był o 16:00


Środa

Śniadanie
Kleik zbożowy, gotowany 40 min. Czyli owsianka z bloga gotowana z pełnoziarnistym ryżem (moczyłam go na noc) i mąka kasztanowa. Przepis na owsianke jest tutaj-kliknij https://wytrwala.blogspot.com/2014/09/hit-nr-1-owsianka-wg-5-ciu-przemian-od.html

Śniadanie II
Bulion z jagnięciny

Obiad
Gęsta kartoflanka-dwie michy z dwoma jajkami

Podwieczorek
Kartoflanka plus bulion z jagnięciny. Bulion z jagnięciny wzmacnia śledzionę i nerki

Czwartek

Śniadanie
Owsianka kukurydziano-owsiana. 1 miseczka gotowana z orzechami włoskimi 2 miseczka gotowana z wiórkami kokosowymi

W międzyczasie herbata z kurkumy, kopru włoskiego i imbiru

Obiad:
Gęsta kartoflanka z zielonym groszkiem (dwie ogromne michy)  i pasztet z jagnięciny (własny wyrób) plus filiżanka bulionu z jagnięciny. Najpierw zjadłam pasztet  a potem całą resztę.

Kolacja
Nic

Piątek

Śniadanie I
Kotlety mielone z wołowiny plus podduszona cebulka z uduszonym porem i ogórkiem kiszonym plus odrobinka buraczka. Do tych ciepłych warzywek dodałam szczypteę tymianku, tłuszczyku, pieprzu ziołowego, chili, i troszkę soli
Potem wypiłam cieplutką owsiankę tzn przecedziłam przez gęste sito zostawiając tylko tę wodę. Owsiankę gotowałam z kaszą kukurydzianą i mąką kasztanową. Przecedzony wywar połączyłam z kakao, dodałam jeszcze cynamon, miód i cieplusieńki sobie wypiłam. Mniam!

Obiad
Placuszki z mąki kukurydzianej i ziemniaczanej na ostro z dodatkiem sera owczego i szczypiorku. Ciepły polałam ciepłym miodem z imbirem. Potem wypiłam kubek gorącego kakao. Ugotowałam kaszę gryczaną z mąką kasztanową i kukurydzianą na rzadko. Dodałam kakao, zblendowałam i wypiłam.

Podwieczorek
Maleńki placuszek  z płatków owsianych i kakao (cóż faza na czekoladę)

Kolacja
Filiżanka bulionu z jagnięciny, który działa wzmacniająco na śledzionę i nerki plus uduszoną marchewkę i uduszona cukinię.

Sobota

Śniadanie
Kawa zbożowa i kleik zbożowy (płatki owsiane, maka kasztanowa, kasza kukurydziana, kakao i korzenne przyprawy)

Śniadanie II
Gęsty kleik zbożowy plus placuszek  z płatków owsianych

Obiad:
Podsmażone ziemniaki ze szczypiorkiem (dwa pęczki-podsmażony staje się słodki jak cukierek), jajko i ogórek kiszony

Podwieczorek
Kawa zbożowa z miodem i masłem

Niedziela

Śniadanie
Kleik zbozowy z trzema surowymi żółtkami zmiksowane. Mniam!

Śniadanie II
Kleik zbożowy z makiem

Obiadopodwieczorek 16:30
Kluseczki z ziemniaków i mąki kasztanowej i maki ziemniaczanej  z odrobiną sera koziego. Takie jakby leniwe kluski. Wszystko polane ciepłym masłem, z miodem i imbirem


✋✋✋Masz pytania? Chcesz się mądrze odżywiać, cchesz nauczyć się zdrowo gotować? Napisz do mnie na wytrwalablog@yahoo.fr
Postaram się odpowiedzieć najszybciej jak tylko będę mogła :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz