sobota, 23 stycznia 2021

Dieta leczy zaburzenia psychiczne i uzależnienia



Cześć Wam! Wczoraj gdy czytałam książkę dr nauk medycznych, znanego psychiatry dr Dawida Hawkinsa, trafiłam na kilka stron, mówiących o swoich pacjentach, których leczył psychiatrycznie a którym wprowadził dietę o której ja często piszę i głośno mówię (tzn. bez cukru i innych nowoczesnych słodzików, mleka krowiego i rafinowanej pszenicy). Nie mogę się z Wami nie podzielić fragmentami tego, co pisze doktor a mianowicie o wyleczeniu zaburzeń psychicznych, bóli migrenowych, alkoholizmu wspierając się właśnie dietą.

" W tamtym czasie byłem lekarzem psychiatrą od trzydziestu pięciu lat i miałem jedną z największych klinik psychiatrycznych w stanach Zjednoczonych. W latach sześćdziesiątych usłyszałem, że bardzo korzystne jest stosowanie witamin w leczeniu pacjentów i odstawieniu cukru i słodyczy. Tak też zrobiłem. Nie zastąpiłem tym tradycyjnego leczenia, którego skuteczność była udowodniona, zrobiłem to dodatkowo. Pacjentom, którzy jedli duże ilości słodyczy, mówiłem, że trzustka ssaków nie radzi sobie z rafinowanym cukrem. Taki cukier nie istnieje w naturze, z wyjątkiem przypadków, gdy niedźwiedź dostaje się do miodu. W ciągu milionów lat ewolucji biologicznej ciał ssaków, trzustka nigdy nie musiała radzić sobie z dużą ilością cukru, dlatego cukier wydaje mi się nienaturlany.(…) Dowiedziałem się także, że wiele objawów psychiatrycznych to skutek alergii na różne spożywane przez ludzi pokarmy. (…)Faktycznie okazało się, że to założenie było prawdziwe. W istocie odstawienie mleka zredukowało o połowę moich bólów migrenowych. Ustąpiło także zapalenie okrężnicy. Po odstawieniu cukru i słodyczy z mojego życia zniknęło zmęczenie i okresowe depresje. Z korzyścią dla siebie i dla moich pacjentów odkryłem wpływ żywności na zaburzenia fizyczne, psychomatyczne, emocjonalne i psychiatryczne.

Co ciekawe moim kolegom po fachu nie podobało się, że zalecam ludziom odstawienie pokarmów, które maja niekorzystny wpływ. Uważali to za kontrowersyjne i zdecydowanie potępiali. Postanowiłem nie przejmować się tym, co mówią inni. Wierzyłem w dowody, które miałem przed oczami. Na przykład pacjenci, którzy usiłowali wyleczyć się z alkoholizmu, nieustannie wpadali ponownie w nałóg. Kiedy tylko odstawili cukier i słodycze i przepisałem im wysokie dawki witamin, byli w stanie zachować trzeźwość. Miałem pacjentów, którzy na przestrzeni lat, od czasu do czasu, musieli się poddać elektrowstrząsom z powodu depresji, jednak przez wyeliminowanie z diety cukru i słodyczy szybko wracali do zdrowia. U pacjentów, którzy mieli paranoje i urojenia, paranoja ustępowała na skutek podania witaminy B6. Czemu zatem miałem wierzyć? Krytyce moich kolegów czy temu, co było oczywiste z rozmów z pacjentami? Pozostałem przy pacjentach.
(…)Ten lawinowy rozwój wydarzeń zaskoczył chyba najbardziej mnie samego. Przybywali do mnie lekarze z całego świata z prośbą, bym uczył ich metod, z których korzystam. Przychodzili pacjenci, którzy chorowali od wielu lat i w ciągu miesiąca zdrowieli i wracali do domów…”

Dawid R. Hawkins Dr nauk medycznych, znany psychiatra, klinicysta, nauczyciel duchowy i wykładowca. Był dożywotnim członkiem American Psychiatric Association (Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego), a swoją karierę w psychiatrii zaczął w 1952 roku. Od czasu kiedy zaniechał swojej intensywnej praktyki w Nowym Jorku, aby wieść życie naukowca, nadal zajmował się pacjentami o specjalnych potrzebach. W 1973 roku wraz z noblistą Linusem Paulingiem, napisał nowatorską książkę Orthomolecular Psychiatry. Jego wybitne dokonania jako terapeuty i nauczyciela zostały odnotowane w biograficznej publikacji Who's who in America. Był dyrektorem The Institute for Advanced Theoretical Research (Instytutu Zaawansowanych Badań Teoretycznych). Jego prace jako badacza, który opracował Mapę Poziomów Świadomości oraz lekarza były pionierskie, a jego praktyka kliniczna była w latach 1968-1979 największą w USA. Opublikował setki artykułów i wykładów oraz kilkadziesiąt książek. Wykładał na największych uniwersytetach (Harvard, Oxford i inne), a także dla międzynarodowej dyplomacji. Swoje życie poświęcił podniesieniu ludzkiej świadomości.

To tyle. Chciałam się z Wam się podzielić prawdziwą nauką, obserwacjami klinicznymi.

Jeśli chciałabyś/chciałbyś przetestować na sobie jaki wpływ na Twoje życie może mieć dieta bez pszenicy, cukru, mleka i jak możesz się nauczyć gotować, aby żyć bez tych 3 produktów, czym je zastąpić, jak w ogóle gotować, aby wzmocnić swoje wewnętrzne narządy, jak gotować, aby w końcu odzyskać siłę, radość i energię, to zapraszam na kurs Mądre gotowanie w 8 tygodni (kliknij na link) https://wytrwala.blogspot.com/.../madre-gotowanie-w-8...

Stworzyłam ten kurs dla Ciebie-nie dla siebie, bo ja już jestem zdrowa, ale stworzyłam to dla Ciebie. Nie jesteś SAM/SAMA. Jestem obok Ciebie i z chęcią będę Tobie towarzyszyć, wspierać Cię na drodze Twoich zmian. Bez zbędnej teorii-sama praktyka. Ramię w ramię.

Udanego dnia
Izabela Lisek
Trenerka mądrego odżywiania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz