poniedziałek, 24 maja 2021

Menu maj


Cześć Wam! Oto moje menu z maja. Co miesiąc robię takie zestawionko.Taki już wyrobiłam sobie nawyk od kilku ładnych lat :-). Robię to dla siebie jako pamiątkę/pamiętnik ale przy okazji też dla Ciebie po to, aby pokazać Ci, że można żyć bez cukru, białego chleba, mleka krowiego i że da się w dzisiejszych czasach żyć bez wszechobecnej chemi i dać Ci przy okazji nadzieję, że nie jesteś wcale na straconej pozycji i że to nie jest tak, że Ty już nic nie możesz niczego zmienić, bo wszędzie tylko konserwanty, sztuczne ododatki, sztuczne sosy...itd, itp  Wszystko można wypracować aczkolwiek trzeba na to cierpliwości i zmian nie zrobi się z dnia na dzień. Ale powoli, konskewentnie można osiągnąć bardzo wiele. Jakby nie patrzeć odżywianie to baza i paliwo na całe życie, to ono zasila nam wszystkie wewnętrzne trybiki. Dlatego ja tak z wielką czułością traktuję moje posiłki, bo wiem jak dużą energię i siłę mi dostarczają i co dzięki nim zyskuję. To dar, za który jestem wdzięczna codziennie, nawet jeśli są to tylko zimniaki z koperkiem. Jak klikniesz na link Menu miesiąca, to będziesz miała/miał zestawienie z kilku lat. Każdego miesiąca i każego roku moje jedzenie kształtuję się troszkę inaczej wszak wsłuchuję się w potrzeby mojego organizmu. Raz zajadam się większą ilością węglowodanów, raz większą ilością warzyw, raz większą ilośćą orzechów, nasion-zależy co mi w duszy gra i zależy jaka jest pogoda za oknem. Jednakże trzymam się zasady że  nie jem cukru, białej pszenicy i nie piję mleka krowiego. To takie moje 3 żelazne zasady. 

Maj był bardzo kapryśny-raz ciepło, raz zimno i dlatego raz moje jedzenie było bardziej odświeżające a czasami bardziej wręcz zimowe. Ok. Już dużej Ciebie nie zamęczam wstępem, przechodzimy do konkretów :-) Udanej lektury:-)

Poniedziałek

Śniadanie I
Wywar z duszonej marchewki. Jest bardzo odżywczy i oczyszczający i pełen witamin, moja skóra to lubi :-) Na startowe śniadanko w sam raz :-)

Śniadanie II
Dwie owsianki. Pierwsza z daktylami i siemieniem lnianym-zmiksowana. Druga ze słonecznikiem, sezamem, siemenim lnianym i drobiną miodu. W międzyczasie wypiłam kawę Anatol z kawą Inka i kawą czarną. Wsyztsko gotowałam ok 3 minuty.

Obiad 14:00
Indyk w ziołach- z mnóstwem ilością świeżego rozmarynu.Do tego zrobiłam ciepłą sałatkę z marchewki i papryki konserwowej, plus zupa z pora-ale mi się jej chciało! Por cudownie oczyszcza ciało.

Podwieczorek:
Moja dodmowa czekolada z rodzynkami plus odrobinkę mojego gofra (skład: płatki owsiane, samopsza, jajo i już :-))

Kolacja:
Herbata z tymianku, lukrecji, imbiru

Wtorek
Dzień przywitałam herbatą z tymianku, lukrecji i imbiru

Śniadanie:
Budyń z conge z ryżu, owsianki i żółtek z odrobiną miodu

Śniadanie II
To samo ale ten budyń zrobiłam tym razem tylko z conge z ryżu

Obiad
Sałatka z warzyw korzeniowych i ogórka kiszonego. Do tego kubek rosołu plus pasta z  grochu z dużą ilością mięty

Podwieczorek
Kakao bez mleka

Kolacja
Herbata ziołowa

Środa

Śniadanie I
Congee z ryżu z makiem i sezamem

Śniadanie II
Ciepła pasta z makreli. Skład: jajko na twardo, cebula, cebula, ryba, własny majonez, cytryna, kurkuma, tymianek, oliwa  z oliwek, imbir, pieprz, sól

Obiad 
Zupa z warzyw korzeniowych na rosole z dużą ilością mięty, plus kotleciki z marchewlą i cebulą i bazylią

Podwieczorek (17:00)
Kakao

Kolacja
Herbata ziołowa

Czwartek

Śniadanie:
Owsianka z sezamem

Śniadanie II:
Ciasteczka  z wiórków kokosowych i żurawiny na bazie białek

Obiad:
Młode ziemniaki z koperkiem i dużą ilością masła klarowanego, plus pasta z białej fasoli i sałatka z warzyw korzeniowych 

Podwieczorek
Zabajone bez alkoholu z miodem. To po prostu ubite jajka na parze.

Kolacja:
Herbara ziołowa

Piątek

Śniadanie I
Owsianka kokosowa

Śniadanie II
Zupa z wczorajszej pasty fasolowej. Po prostu zmiksowałam ją z moim rosołem :-) Do tego miałam omlet.

Obiad
Ta sama zupa

Podwieczorek
Ubite jajka na parze z miodem plus moje własne przetwory truskawek z ubiegłego lata bez ani grama cukru. Tylko truskawki i już. To, że przetwory muszą mieć cukier, bo inaczej nie wytrzymają w słoiku to jeden wielki blef!!!! Mi czarna porzeczka już 3 lata siedzi w szafce kuchennej i ma się dobrze. Nie przekonasz się i nie uwierzysz dopóki nie nauczysz się gotować:-) Zapraszam na kurs Mądre gotowanie w 8 tygodni. Tutaj link https://wytrwala.blogspot.com/2020/06/madre-gotowanie-w-8-tygodni-kurs-on-line.html

Koalcja 
Herbata ziołowa

Sobota

Śniadanie
Ciasteczka z białek, wiórków kokosowych, mojej kandyzowanej skórki pomarańczowej i żurawiny

Śniadanie II
Zupa warzywna plus mięso z zupy-wołowina

Obiad 
Kopytka z dodatkiem mąki ziemniaczanej plus uduszona kiszona kapusta z marchewką i cebulą

Podwieczorek
Kisiel z kakao

Kolacja
Herbata ziołowa (tymianek, lukrecja , imbir)

Niedziela

Śniadanie I 
Owsianka z sezamem i skórką pomarańczowa oraz czosnkiem. Tak wogóle jest tak dziwna pogoda, że organizm raz chce coś odświeżającego bo robi się cieplej a raz coś bardziej energetycznego, bo za chwilę robi sie zimno. Zwariować można z tymi skokami temperaturowymi, ale dostosować się trzeba i własnie dostosować się z jedzonkiem. Bo musimy wiedzieć, że jedzonko podpasowujemy nie tylko pod siebie ale pod pogodę. My i natura tworzymy jedność, nierozwerwarny wspólny byt.

Śniadanie II 
To samo plus mięso wołowe  z rosołu, jajko i marchewkę z rosołu

Obiad 
Kluski śląskie z soem beszamelowym orzechowym plus duszona kapusta z marchewką z dużą ilością cebuli i majeranku.

Podwieczorek
Gorące kakao ze skórką pomarańczową

Kolacja:
Herbata ziołowa

To wszystko :-)

A teraz mam dla Ciebie NIESPODZIANKĘ nad którą pracowałam kilka lat!

Jak już zdążyłaś/zdążyłeś zobaczyć, mądre gotowanie od 2012 roku stało się moim nawykiem. Na początku była to potrzeba odzyskania zdrowia a teraz chęć jego podtrzymania, aby w pełni cieszyć się życiem i mieć bystry i niezmącony umysł (zamulony od konserwantów inaczej odbiera rzeczywostość). To bardzo istotne wyrobić sobie taką umiejętność. To naprawdę ułatwia życie. Dlatego przygotowałam dla Ciebie coś naprawdę EXTRA. 

Jeśli chcesz na stałe wprowadzić i u siebie nawyk mądrego, domowego gotowania bez chemii, konserwantów, już bez przesiadywania godzinami w  sklepie i czytania tych etykiet i zamiast tego zróbić porządne, proste jedzonko w domu, zaoszędzajac przy tym wbrew pozorom  czas, energię a zyskując zdrowie, to koniecznie ZAPISZ SIĘ na mój kurs internetowy Madre gotowanie w 8 tygodni . Przez te 8 tygodni poznasz tajniki mądrej kuchni, przekażę Ci taką wiedzę i rozwiązania, których nie znajdziesz nigdzie. Poprowadzę Ciebie przez cały porces "bezboleśnie" ukazując Ci najlepsze rozwiązania strategiczne na organizację w kuchni. Ten kurs stawia na DZIAŁANIE a nie gadanie. Zobacz ile książek przezczytałaś, ile godzin spędziłaś na internecie a Ty wciąż nie wiesz jak się za to zabrać, co włożyć do garnka i ciągle brak Ci siły i energii. Dlatego ja postanowiłam wszystko opakować w mój kurs Mądre gotowanie w 8 tygodni. Stań się Maestro swojego życia i zmień swoją kuchnię i siebie raz na zawsze! Wiele osób spróbowało i właśnie zmieniło swoje życie! 

Poznaj nowe smaki, nowe zapachy, poznaj siebie i doceń siebie. Rozocznij nową przygodę swojego życia. Niech to będzie właśnie nowa przygoda, coś nowego, co wydarza się w Twoim życiu! :-) Czemuż nowe zdobywane umięjętności nie potraktować jako zabawę? Baw się tym! Baw się wspólnie z sobą! Wszak jesteś dla siebie najlepszym kumplem, co nie?

Jeszcze możesz zmienić rok 2021. Im szybciej zmienisz swoje nawyki żywieniowe, tym lepiej dla Twojego organizmu.

Ten porgram będzie Ci towarzyszył już do końca Twojego życia i tego Ci już nikt nie odbierze. To lokata długoterminowa. Dlatego niezwłocznie już TERAZ zapisz się na kurs!!! Kliknij na link i zapoznaj się z jego szczegółami👇


NIE CZEKAJ, bo nigdy się NIE DOCZEKASZ. Wiedz, że jedyną sprawczą osobą jesteś TY SAM! Bo NIKT o CIEBIE nie zadba tak, jak TY o SIEBIE SAM, a ja Ci w tym pomogę. 

Udanego dnia!

I czekam na Twoją wiadomość!!!

Izabela Lisek
Trenerka mądrego odżywiania
e-mail: wytrwalablog@yahoo.fr

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz