sobota, 15 listopada 2014

Czy mądre gotowanie jest drogie?


No właśnie, ile kosztuje takie jedzenie ? Wszyscy mówią, że zdrowe jedzenie jest drogie, ze trzeba mieć dużo pieniędzy i niestety jesteśmy skazani na syf, hm…
Weźmy dla przykładu dzisiejsze moje menu:

Śniadanie I: miska owsianki i dwie miski zupy dyniowej z mięsem z zupy
Śniadanie II: porządna micha kartoflanki i jedna kromka chleba żytnio-razowego z masłem i trzy orzechy włoskie
Obiad: 2 łyżki kaszy jaglanej, 2 łyżki mięsa wołowego, brukselka z marchewką duuuża ilość
Kolacja: miseczka kartoflanki 0,5 l 
Do picia herbata wg Pięciu przemian: Herbata całorocznal

Przeliczmy.

Śniadanie I:
Opakowanie płatków  owsianych kosztuje mnie ok 2,50 pln-kupuję hurtowo raz na 6 miesięcy. Są to porządne płatki owsiane, a nie jakiś papier. Z całego opakowania 400g wychodzi mi 5l owsianki. Czyli jedna miseczka kosztuje mnie tylko ok 0,20 pln! :-) Szok, co? Przepis tutaj: Owsianka wg 5-ciu przemian
Zupa dyniowa: Jedna miseczka zupy dyniowej 0,25 l wraz z mięsem z zupy kosztuje mnie 0,60 pln, czyli dwie wychodzą po 1,20 pln
Śniadanie II:
Kartoflanka: porządna micha ok niecały 1 l wynosi: 1,40 pln.
Chleb: To jest mój własny wypiek, mąkę kupuję hurtowo prosto z młyna, wychodzi mi ok 3,00 pln za ogromny bochen. Więc jedna kromka plus masło wynosi mnie ok 0,20 pln.
Obiad:
Mięso: 1kg kg antrykotu kosztuje 25,00 pln, więc na moją porcje wyszło ok 3,00. Antrykot piekę w piekarniku, więc nie wydaję pieniędzy na olej.
Kasza: Zakupy robię na targowisku i tam kupuję kasze na kg i wychodzi taniej niż paczkowana. Zatem kg kaszy kosztuje ok 5 zł, zatem na moją porcje wychodzi ok 0,20 pln.
Warzywa: Brukselka z marchewką- o tego jem dużo-wychodzi ok 1,80 pln (1 kg brukselki kupiłam dzisiaj za 3,60 pln) plus masło klarowane zrobione własnoręcznie 1/2 łyżeczki ok 0,20 pln
Kolacja:
Kartoflanka: miska kartoflanki 0,33 l: 0,80 pln
Do picia herbata ziołowa: 0,50 pln 

Podliczmy.
                   
                              
Danie
Koszt w zł
Miseczka owsianki
0,20
Dwie porcje zupy dyniowej z mięsem z zupy
1,20
Kartoflanka (śniadanie i kolacja)
2,20
Kromka chleba zytnio-razowego z masłem
0,20
3 orzechy włoskie
0,30
Kasza jaglana
0,20
Mięso
3,00
Brukselka z marchewką i masłem
2,00
Herbata ziołowa
0,50
RAZEM całodzienne wyżywienie
9,90 zł

Jedna kawa latte w Mc Donaldzie (specjalnie dzisiaj sprawdziłam) kosztuje 7,20 zł. Moje wyżywienie na cały dzień wraz z napojami kosztuje 9,90 zł. Komentarz chyba zbędny. 

3 komentarze:

  1. Niezdrowe jedzenie jest po prostu prostsze. Idę do pracy bez przygotowanego posiłku, na przerwie lecę do sklepu i "coś" kupuję. A tu trzeba się trochę napracować ;)

    O,a powiedz mi,gdzie na targu kupujesz kaszę jaglaną?W innych miastach już widziałam takie stoiska ,gdzie sprzedaję kasze,bakalie i mąki z dużych worów,a u nas nie .

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasze jaglana kupuję na Kozanowie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niedługo dam wpis, jak sobie to gotowanie organizacyjnie ogarniam :-)

    OdpowiedzUsuń